Deugden in de reclame

Schermafbeelding 2016-08-22 om 11.58.22

Deugden blijken een geliefd onderwerp in de reclamewereld. Opvallend of subtiel, feit is dat ze in grote mate worden ingezet om consumenten te bewegen tot een bepaalde actie over te gaan of een zeker product te kopen. De Amerikaanse “Foundation for a Better Life” maakt campagnes die waarden, dan wel deugden, promoten. Het doel van de tv-reclames die in meer dan 200 landen worden uitgezonden is “to uplift viewers with positive values”. Maar ook het tegenovergestelde gebeurt, zoals in deze Samsung reclame genaamd ‘Impatience is a virtue‘. Of wordt hier de draak gestoken met deze ‘ondeugd’ en daarmee juist gepleit voor een deugdzaam leven?

Hoe het ook zij: deugden in de reclamewereld zijn booming! Wat vinden jullie van gebruik van deugden in de reclamewereld?

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 + vijf =